HIỆP HỘI

DOANH NGHIỆP DỊCH VỤ LOGISTICS VIỆT NAM
    
   TRANG CHỦ HỘI VIÊN TƯ VẤN(FAQS) VB PHÁP LUẬT ĐIỀU KIỆN KINH DOANH CHUẨN TIN TỨC LIÊN HỆ TẠP CHÍ HỘI     
Drewry: Container Carriers Still Face High Risk of Failure
Privately-owned container carriers could risk losing shippers’ trust if they do not provide any data on their level of indebtedness and balance sheet strength, according to shipping consultancy Drewry.

The recent failure of South Korean carrier Hanjin Shipping has exposed the high level of financial risk that exists and created renewed demand for financial transparency.

While Hanjin’s financial position was at the extreme edges and its demise is not expected to create a domino effect, a number of major carriers are still struggling and the risk of another following the same path as the Korean line cannot be discounted, Drewry said.

Drewry’s Z-score carrier financial stress index sunk to its lowest ever point following the first-half 2016 results. The decline in the Z-score index has coincided with the heavy reduction in container freight rates that dropped to historical lows in the second-quarter.

“As freight rates staged something of a recovery in third-quarter we expect to see some uptick to the Z-score when the third-quarter 2016 results are published, while the removal of Hanjin from the sample will also benefit the average score. Nonetheless, carriers will almost certainly continue to reside in the so-called ‘distress zone’,” Drewry said.

Based on the latest available financial reports Drewry’s Z-score table shows that only two, namely, A.P. Moller-Maersk and OOIL, of the 14 selected companies scored high enough to make it to the cautionary ‘grey zone’, with the remainder struggling in the ‘distress zone’.

With shippers expected to pay much closer attention to the financial risks when selecting carriers in future, carriers themselves will need to be sure of the financial health of their alliance and service partners, or potentially risk losing customers.

Share this article from World Maritime News.

[Trở về]
  

NHỮNG TIN KHÁC

HANJIN SHIPPING CO., LTD.
Tạo thuận lợi nhất cho doanh nghiệp nhận hàng từ hãng tàu Hanjin
Gian lận qua hải quan tinh vi, xảo quyệt
Vì sao kết nối vận tải quốc tế chưa xứng tầm?
Đề xuất xây đường sắt nối Liên minh Á Âu với VN
Lớp đào tạo an toàn lái xe tại Hải Phòng
Hội nghị triển khai Kế hoạch hành động
Tour tham quan Hàn Quốc
Lễ phát động triển khai quyết định 200/QĐ-TTG về kế hoạch hành động nâng cao nâng cao năng lực cạnh tranh & phát triển dịch vụ logistics Việt Nam đến năm 2025
Khóa đào tạo tháng 4 của Ban đào tạo và kết nối hội viên VLA
Hội thảo Quốc tế "Vận tải Xuyên Biên giới" ngày 11.05.2017
VLA KÝ BIÊN BẢN HỢP TÁC GHI NHỚ VỚI TRƯỜNG ĐẠI HỌC GIAO THÔNG VẬN TẢI THÀNH PHỐ HỒ CHÍ MINH
Lễ công bố Ban lãnh đạo mới của Viện Nghiên cứu và Phát triển Logistics Việt Nam
SOTRANS tích cực khắc phục hậu quả sự cố tại Kho Bến Súc
Hợp tác công-tư trong kiểm tra hàng hóa chuyên ngành
Khóa đào tạo tháng 7 dành cho Hội viên VLA
Hiệp hội Doanh nghiệp dịch vụ logistics VN tổ chức Hiến máu nhân đạo
Hiệp hội doanh nghiệp Logistics Việt Nam kết nạp thêm 36 hội viên mới trong nửa đầu năm 2017.
VLA tham dự Hội nghị quốc tế Logistics tại Quý Châu- Trung quốc
Đoàn Doanh nghiệp Hội viên VLA tham gia hội chợ triển lãm Logistics Thái Lan - Tilog 2017
Hoạt động từ thiện của VLA
Sites tour
:-:Copyright @ 2013 By Vietnam Logistics Business Association  - Design by Phatlocthinh.,LTD :-: